Monday, May 17, 2010

Vilket är värst? Att utdela en fatwa mot nån (för att man tycker han/hon hädat ens religion) eller att frysa ut nån från samhället? (för att man tycker/har fått för sig att hon är "schizofren".) (det senare har hänt mig. Jag bara skrattar åt allt tal om "mänskliga rättigheter".)
Jag förstår alla självmordsbombare. (och andra extremister.) Dom slår ur ALLRA UNDERSTA POSITIONEN. (där allt bara är hopplöshet.) (nej jag tänker INTE bli självmordsbombare. Ni hörde fel.)
Visste ni att muslimsk kultur påverkat oss (i Europa) mycket mer än vi tror? (fast man retuscherat bort det ur historieskrivningen. Visa män och vetenskapsmän från DEN världen passade inte in i vår bild.) Siffran 0 var t.ex en fantastisk uppfinning! (jag har hakat upp mig just på det. Vad 17 gjorde dom innan dess?? Hur kunde dom RÄKNA???) (Pythagoras, Aristoteles och grabbarna.) (i och för sig spelade dom piano innan Bach utan att använda tummarna.) (förresten har gitarren utvecklats ur den arabiska lutan ud.) (tanken svindlar. Var stode pop och rock utan arabisk musik?)

No comments:

Post a Comment