Tuesday, May 18, 2010

Grattis "rutig prick" till att ha fått dena självinsikt! (det hade inte JAG. Jag visste inte VARFÖR jag jämt kom för sent, jämt hade råkat "glömma" nån skolbok och var jättelat när det gällde läxor.) Nästa steg blir då att fråga: är min protest BEFOGAD? (det är den säkert.) Ska jag göra nåt ANNAT? (för att uttrycka min protest.) Hur många läxor kan jag komma undan? (och ändå klara mig.) (här började alla lärare skrika.)
Nä allvarligt. VARFÖR ska elever plågas med övertidsarbete? Räcker det inte att man jobbar hela dan i skolan??? (tänk om alla vuxna tvingades till det. Varenda dag fick dom ta med sig jobb hem. Vem skulle acceptera DET???) (O.K. nåra stycken. Men resten?)
Gör om hela undervisningssystemet!
Hälsningar från eder
Skolminister

No comments:

Post a Comment