Friday, May 28, 2010


Vardagsglimt från gruppboendet! (fortfarande nu när jag lyssnar på det får jag hjärtklappning. När det inträffade var jag darrig i kroppen i flera timmar. Som man lätt blir av ren brutalitet.) Och ändå ger detta bara en BLEK aning om vad som händer här. Det har hänt MYCKET värre grejer! (så att man får nypa sig i armen. Händer detta??) Jag har erfarenhet av psykiatrin sen 1970. (legat intagen i Lund 4 - 5 ggr och i Stockholm 2. Samt gått en del i öppenvården.) Och har ALDRIG stött på nåt sånt här. Inget som kommer ens i NÄRHETEN av detta. (bl.a. har jag ca. 50 ggr blivit skriken åt att vara tyst och gå in på mitt rum. Något som ALDRIG tidigare hänt mig. Inte i något enda sammanhang. Inte ens när jag var barn.)
Ja men vad begär man??? Av ett antal undersköterskor??? (och deras chefer är socialsekreterare.) (det kusliga är att såna inkompetenta personer - som inte KAN psykiatri - har givits sån MAKT.) Att komma från Stockholm - där jag satt i 7 år i redaktionsrådet på RSMH:s tidning Revansch! (som bara skriver om psykiatri) - och ALDRIG blivit nertystad. (och hunsad med.) Och hamna i DETTA! (dom hade f.ö. inte hört talas om RSMH.) (den som kan det här fattar det oerhörda i det. Det är som om man hamnade bland homosexuella som aldrig hört talas om RFSL!) (eller feminister som inte kände till Grupp 8.)

No comments:

Post a Comment