Friday, May 21, 2010

Nu har jag kollat in Åsa Nilsonnes blogg. (snubblade in på den när jag läste om Anna Odell.) (hon försvarade henne. Hurra.) Hon är en märklig kombination av psykiater och kriminalförfattare. (och hennes kvinnliga polishjälte är misstänkt lik en psykolog.) Hon gillar dessutom små fluffiga hundar. (själv har jag snöat in på Jack Russel-terriers. Pigga och nyfikna.) (jag är väl själv det. Och Åsa är, får man anta, liten och fluffig.) För nåra år sen hade hon ett Sommar-program i P1. Det jag kommer mest ihåg (och som jag ville att ALLA skulle få höra) var att hon utan att skämmas sa att hon slutat skriva ut psykofarmaka för länge sen! (wow. Fantastiskt.) Hon kan våga säga det utifrån sin position! (som professor vid Karolinska. Där hon sysslar med en terapi som kallas "Mindfulness".)

No comments:

Post a Comment