Wednesday, May 12, 2010

Nu ska jag låta er få ta del av ett brev som min bästis Eva hade lagt på min huvudkudde i maj 1968. (jag bodde inackordad hos dom.) (vi tog studenten ett par veckor senare.)

Hej dumsnut. Just nu ska jag läsa 20 sidor äcklig historia. Sen ska jag äta bruna bönor och korv. Sen ska jag läsa historia och sen ska jag se "Porträtt av en dam" och sen ska jag läsa historia och sen kan du och jag prata ett tag och sen ska jag läsa historia och sen ska jag läsa något annat och sen ska jag läsa historia och sen ska jag sova och sen ska jag drömma historia (William Pitt d.ä. osv.) och sen ska jag vakna av dom mardrömmarna och sen ska jag skrika som fan och sen ska jag sova igen och sen ska jag drömma om historia igen och sen ska mamma väcka mig och sen ska jag läsa historia och sen ska jag klä mig och sen ska jag ner och äta och läsa historia och sen cykla/gå/springa till skolan och läsa historia tills kvarts(tjugominuters)rasten é slut. #"?X/&! (cykla och gå är överstrukna.)

Detta var en person som hatade historia? Icke. Hon blev arkeolog! (jobbar på Riksantikvarieämbetet. Ser till så att gamla skelett och krukor inte ruttnar/vittrar sönder.) (själv blev jag också historiker. Med musikhistoria som specialitet!)

No comments:

Post a Comment