Wednesday, May 19, 2010


Så många krossade hjärtan! (Postis idag.) När jag var 17 skrev jag ihop en historia (med bilder) om en person som satt på en öde ö och tynade bort. Hon längtade efter ett hjärta att höra ihop med. Men ingen kom! Ja och så skickade jag den till en ungdomstidning. (jag tror det var "hennes". Den tidens tjejtidning.) Men den kom tillbaka! (dom ville inte ha den.) Tyvärr öppnade mamma kuvertet. (av "misstag".) Och fick läsa min historia! (otroligt pinsamt. Jag tyckte det var HEMSKT.) (vilket verkligen inte berodde på att jag inte hade förtroende för henne. Hon tyckte dessutom den var fin!) Ni vill höra historien? (sorry. Jag kastade den.)
De flesta idag talar om "magkänsla". (som man antas gå efter.) Det vet jag inte vad det är! (utom när jag är hungrig. Då säger magen ifrån. "Kan man få lite mat?") Nä jag tycker man ska gå på HJÄRTKÄNSLA.
(bilden föreställer en man som krossade MITT hjärta. Han fyllde 65 häromdan.)

No comments:

Post a Comment