Tuesday, May 18, 2010

Nu har vi fått en språkfilosof här. Grattis "gröntgräs" till att redan ha kommit så långt! Det du kallar "påståenden" (och jag själv kallar "åsikter") är ju nåt annat än FAKTA. "Alla som bor i Stockholm är stockholmare" kan ju vara svårt att säga emot. (beror på vad man menar med stockholmare.) "Alla vuxna svenskar har rösträtt" är däremot sant! (dvs det finns inga undantag.) "Alla måste andas syre för att överleva" är jättesant! (alla människor alltså. Inte alla datorer. Inga datorer alls faktiskt.) Dom flesta som säger att "alla" tycker så eller så (eller ÄR så eller så) säger det för att lägga TYNGD bakom orden. Särskilt om dom vill få det till att "alla tycker som JAG och ingen tycker som DU". (herregud. Nu fick man hela världen emot sig.) (kom ihåg att dom inte KAN veta vad alla 6 miljarder innevånare på jorden tycker. För då vore dom ju Gud!) Be folk vara mer specifika. Vilka alla menar du DÅ?? (dom kanske menar "jag och min moster". Eller "alla vi i Hells Angels". Eller "alla tjejer som går i 8:an på min skola och har samma namn som jag".) Nä NU vet jag. Dom är nog muslimer! :) (Allah.)

No comments:

Post a Comment