Sunday, July 25, 2010

Det går mer och mer upp för mig att vuxna ser datorer som LEKSAKER FÖR BARN. (min förmodan att ingen läser min blogg är därför antagligen riktig. Dvs om nån läser den är dom tonåringar. Eller i alla fall under 30.) (mina jämnåriga hänger inte med. Dom tror fortfarande att datorn är en leksak.)
Jag såg en docent i media (min ålder) föreläsa på TV. Föredraget handlade om barn/ungdomar och datorer. (stor vuxen publik. Som inte vred sig i bänkarna. Eller fnissade.) Hon kunde lika gärna varit en socialantropolog som talade om en infödingsstam. Vars märkliga beteende hon beskrev! (blev rätt så löjeväckande. En docent i media. Och inte kan datorer!)
Vad är det vuxna tydligen inte fattat? Att Internet är världens största bibliotek, fototek, videotek och musikotek! (dagens ungdom kommer att bli så bildad som ingen tidigare generation. Dom SKRIVER redan bättre.)

No comments:

Post a Comment