Monday, March 29, 2010


Nu identifierar jag mig mest med Wei Jingsheng. Jag kan knappt beskriva vad han (och hans bok) betytt för mig! (vi är dessutom lika gamla.) Den här boken, "Modet att stå ensam", rekommenderas å det varmaste! Inte nog med att han led ohyggligt i fängelset, han hade dessutom kraften att i detta läget skriva brev till deras ledare Deng Xiao Ping! (naturligtvis utan att få svar.) Där satt han, under svårast tänkbara omständigheter, och plitade ner goda (och kunniga) råd om det mesta! (dessutom förbluffande väl insatt i litteratur och musik. T.o.m. vår västerländska kultur kände han till!) (ja för han hade egentligen tänkt bli författare. Liknelsen med Milarepa var inte så långsökt.)
Det finns saker man måste göra. Annars är man bara en liten lort. (och inte en människa.) (Bröderna Lejonhjärta.) (själv är jag en tiger. Dvs född i Tigerns år!) MIN kamp är att få bort alla neuroleptika! (s.k. anti-psykotisk medicin.) Som påtvingats hundratals miljoner människor världen över! (och som indirekt påverkar många fler. Kanske halva världens befolkning.) När jag är färdig med er kommer ni att fatta varför! (fortsätt läsa mig så kommer ni att få själva bakgrunden till dessa "mediciners" uppkomst.)

No comments:

Post a Comment