Monday, March 29, 2010

Nu hade jag alltså 2 statsministrar i släkten. (och bakåt i släktträdet hittar man både Karl den Store, Henrik Barbarossa och en mängd andra kungar och kejsare.) Hade jag velat (spelat mina kort rätt) hade jag kunnat vara statsminister idag! (javisst. Jag hade gjort karriär hos socialdemokraterna, utnyttjat alla mina kontakter - och mitt påbrå - tränat min röst, finslipat mina argument. Och blivit en folklig och trevlig kvinnlig ledare!) (visst. Och förlorat min själ på kuppen.)
Nä nu sa jag inte att alla folkledare är falska! (ni hörde fel.) Finlands Tarja t.ex är ju toppen! (och i Sverige ville man helst se Maria Wetterstrand som vår nästa statsminister. Hon har impat på folk genom sin - vadå?) (just. Ärlighet.)
MIN bana är mer i stil med Ernsts. Varför kallades han Röde Baron? (nåt som måste ha roat denne ledare för det liberalt konservativa Svenska Folkpartiet.) Jo för han trodde på LIKA RÄTT INFÖR LAGEN FÖR ALLA. (hans yrke var domare.) Alltså en av föregångarna till den FN-deklaration som kom 1948! (initiativet till den kom f.ö. från en kvinna. The First Lady i USA, Eleanor Roosevelt!) (hon kallades för hela VÄRLDENS first lady. Hon som en gång ansetts så ful, hopplös och utan förmåga att föra sig. En kvinnlig loser som blev en winner.)
Losers och winners? Kan man verkligen dela upp folk så? (forts följer.)

No comments:

Post a Comment