Friday, June 25, 2010

Hur bryr man sig? Genom att SÄGA att man bryr sig? Nä just. Det är HANDLING som räknas. Jamen om man säger "Jag tänker på dig" då? Räcker om man befinner sig i nöd? (nä.) Jamen kristna då? Dom kan ju bara lämna över till Gud! (bekvämt.) Jaja. Han brukar fixa saker. Ni har väl alla sett honom? Hur han stiger ner och går omkring och gör saker? (nä precis.) Jamen "nån annan" då? Den där som är så populär? Ni vet den som alla hänvisar till? "Det där får nån annan göra!" (finns inte. Nån annan är en fiktiv gestalt.) Vadå??? Ska JAG göra saker??? (kanske det. Kanske vore en bra idé.) (kallas för att vara VUXEN.)
Nämen nu kunde jag inte göra det. För att jag inte hade tid/det började regna/det blev stockning i biltrafiken/tanten på Konsum blev sur/min klocka gick sönder/det blev revolution i Tjotaheiti. (fyll i själva med ursäkter.)
Säg som det är. "Jag skiter faktiskt i dig!" (ärligt och bra.)

No comments:

Post a Comment