Thursday, April 22, 2010

Har ni undrat över varför lagen inte avskräcker folk från att begå brott? Och varför de flesta brottslingar inte verkar plågas av dåligt samvete? (de flesta som sitter i fängelser anser sig oskyldigt dömda.) Det beror på att dom tycker att just DOM fick göra det eller det! (dom har alltid nån "anledning" till det. Nån i deras ögon giltig anledning.) Hon måste dödas för att hon var dum! (stod i vägen för mina planer, tittade konstigt på mig, påminde om min mamma.) (osv.) Jag måste råna honom för att jag behövde stålar! (vad HAN behövde hör inte hit.) Detta kräver ett stort mått av EGOCENTRICITET. (och förmodligen oförmåga att följa spelregler generellt sett.) (att vederbörande SJÄLV inte vill bli dödad eller rånad säger sig självt. Men han kan inte förstå vad DET har med saken att göra.)
Slutsats? Att lagen bara är till nytta för dom som redan vet att följa den! (dom har en moralisk bedömningsgrund INOM SIG.) (dom andra FÖRSTÅR inte lagen. Dom följer den bara så långt som det verkar lämpligt. Och därefter tänker dom bara på att komma undan.)

No comments:

Post a Comment