Tuesday, April 20, 2010


Fin skulptur i Kävlinge som jag fotade idag! ("Kvinna i harmoni" av Bror Forslund.)

Jag vänder mig i första hand till er ungdomar med min blogg. Eftersom min generation ofta sitter fast i medelålders bekvämlighet! (gamla föreställningar. Som kan vara svåra att ändra.) (dom flesta av dom tycker att jag är ovanligt barnslig.) (man ska inte bry sig om sånt.) Man MÅSTE inte förlora sin nyfikenhet när man blir äldre! (om man vill ha ett tråkliv kan man ju göra det. Vissa kanske GILLAR tråkliv??)
Om bara EN av er får lust att forska vidare på psykiatri (och LIVET) så har jag gjort nåt! (plus en massa förarbete. Som ni slipper göra.) Och tro mig, det mesta av detta får ni INTE lära er på nån psykologutbildning! (Laing t.ex NÄMNS inte en gång. Under 5 hela år på psykologlinjen vid universitetet.) (och blir ni psykiatrar kommer ni definitivt INTE att få veta hela bakgrunden till psykofarmakan.)

No comments:

Post a Comment