Sunday, August 8, 2010

Jo det slog mig att S:t Lars ju skickade mig på anlagstest 1973. (omfattande grej. Tog ett par dar. Sämsta testet var det tekniska. Där jag "bara" hade godkänt!) (dvs genomsnittligt.) Då sa dom sen att jag skulle passa som laboratorieassistent! (jag bara stirrade på psykologen. Han kan inte vara klok.) (nåja. Hans första förslag var att jag skulle fortsätta min högre studier.) När det visade sig att det ENDA test jag hade alla rätt på var det LOGISKA blev S:t Lars lite betänksamma. (men vänta nu här. Hon är superlogisk? Men då kan hon ju inte vara schizofren!) (mitt näst bästa test var det spatiala. Bara 1 eller 2 fel.) (ja jag vet hur rum ser ut. Jag byggde kojor, hyddor och trähus under hela min barndom. Jämt. Överallt.) (plus wigwams och igloos och fort av halmbalar.)
Sveriges absolut fulaste byggnad? (invändigt.) Sveriges Televisions byggnad i Stockholm! (man får fulslag. Klaustrofobi. Börjar leta efter utgången.) Hur 17 kan nån jobba där???? (plus så rörigt och skitigt att börjar se sig om efter sopborste, hinkar och moppar. Och nån flyttfirma som kan forsla bort allt bråte som blockerar gångar.) (ta med syrgastub - sån där som dykarna har - karta, kompass, matsäck, vatten/läsk samt mobiltelefon!) (plus liten hopfällbar stol.) (toalett hittar ni ingen. Håll er.)

No comments:

Post a Comment